GRA MIEJSKA – SZLAKIEM ŻARSKICH LEGEND

Kim była żarska czarownica? Dlaczego na jednej z wież kościelnych znajduje się łeb konia? Gdzie ukryły się koty Czarnego Rządcy? – odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczniowie klasy 6b i 4b, biorąc udział w grze miejskiej pod hasłem „Szlakiem żarskich legend”. Edukacyjna wyprawa odbyła się 3 listopada. Uczniowie byli podzieleni na trzy grupy i musieli przejść wyznaczoną trasę, odnajdując miejsca związane żarskimi legendami. Pomogły im w tym mapy i tajemnicze wskazówki, które mogli odczytać po wykonaniu kolejnych zadań związanych z daną legendą. Czekało na nich mnóstwo zagadek, które próbowali rozwikłać niczym Sherlock Holmes. Musieli odnaleźć Studnię Tkaczy, słynne okno, w którym ukryły się legendarne koty Czarnego Rządcy czy też ozdobne sgraffito, które zdobiło niegdyś okno pokoiku szefowej zamkowej kuchni. To tylko nieliczne miejsca, które mieli okazję zobaczyć. By dotrzeć do miejsc symboli tropiciele legend musieli wykazać się ogromną wiedzą, niezwykłą spostrzegawczością i umiejętnością współpracy. Ostatnim punktem edukacyjnej wyprawy była ławeczka Telemanna, na której młodzi turyści mogli odpocząć i wysłuchać niezwykłej historii o zaginionym pierścieniu słynnego żarskiego kompozytora. Wszyscy byli zachwyceni. Pogoda dopisywała, a gra miejska była idealnym pomysłem dla młodych poszukiwaczy przygód na żarskim szlaku i okazją do poszerzenia wiedzy związanej z naszym miastem. Opiekunami grupy byli: Jolanta Błażków, Grzegorz Wesoły, Klaudia Brożyńska i Joanna Wesoły.